Lite smulor i sängen,

blir det ju om man äter en gigantisk muffins såhär in på natten, som dessutom är sprängfylld med socker. Tyckte att jag har varit så väldigt väldigt hälsosam de här dagarna... Idag cyklade jag tillochmed fram och tillbaka till Alingsås GÅNGER TVÅ!!!! What's up with that!?
 Alltså. Folk är så galet sportiga på detta stället!? Hälsocoacher och Idrottsfolk kan jag förstå, men biblarna (= det som jag kallar alla som går samma linje som jag)? WHAT WOULD JESUS DO? Sportade han!?!?!?! Sprang han!?!?!?! NEJ, för han hade fullt upp med att prata med tullindrivare, prostituerade, fiskare, samhällets bottenmänniskor (får man skriva så, eller är det totalt politiskt inkorrekt?), och att sprida ett kärleksbudskap omkring sig. Därför, så tänker jag: Om inte Jesus sportade (det nämns åtminstone aldrig i bibeln), SÅ BORDE INTE JAG HELLER GÖRA DET!!! (Är ganska säker på att Jesus ständigt blev bjuden på fika dock, till exempel av kvinnan vid brunnen med silvermynten. Men det är liksom för självklart för att skrivas om i Bibeln.)

Vad jag gjorde i Alingsås? Köpte träningskläder och träningsskor.....

Tackar för övrigt för telefonledningarna i skogen, som gör att man kan prata med folk 25 mil här i från, och tänkte nu krypa till sängs. 

- JULIA


Kommentarer
Postat av: Anonym

kör hårt :-)

2011-08-28 @ 14:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0